Ugrás a fő tartalomra

Horizon Forbidden West


 Február 18án érkezett meg playstation 4és 5 konzolokra a Horizon Forbidden west a 2017 es Horizon Zero Dawn 3. dik folytatása ami  a Holland Guerrilla Games cég alkotása . A játék harmadik részét nagy várakozás előzte meg , és a kész játék bizony túl szárnyalta az első részt is tudásban jócskán .  Komolyabb előzetes nélkül igyekszem ízelítőt adni mért lehet élvezni ezt a játékot sokadik kör után is.  A Playstation exkluzív killzone játékokról hírhedt Guerilla Games a 2010 es évek elején komoly projektet indított , a népszerű fps frenchise után egy teljesen más műfaj felé fordult túlélő és felfedező játékot kezdett el fejleszteni.  Ez lett Horizon Zero Dawn  ami nem egy bejáratott játék újabb fejezete , hanem egy teljesen új ötlet és világ korábban sosem látott főszereplő karakterrel . A távoli jövőben járunk a történet enyhén Science Fiction és fantasy jellegű de poszt apokaliptikus elemeket is tartalmaz , az emberiség vissza fejlődött az őskorba , ahol az emberiség megint törzsek formájában él , a mai technikai fejlettséghez képest vissza vetődött több ezer évvel és elképesztő technológiai előnnyel rendelkező robotokkal osztja meg a földet az ember . A történet központi figurája Aloy a számkivetett és kitagadott fiatal amazon hölgy , aki kezdésnek származását akarja kideríteni , később kiderül hogy sokkal több köze van földhöz , illetve az emberiség múltjához és jövőjéhez, mint ahogy azt bárki gondolta volna. A kezdetben csak ps 4 konzolra elérhető első rész (Horizon Zero dawn ), 20 millió eladott példány később pc re is megjelent az adaptálása, amit az átlagnál jóval szerethetőbb főhős és kiváló és fordulatos történet és egészen különleges univerzumának köszönhet. A Guerrilla Games játéka sok különböző pc játékokkal és videójátékkal foglalkozó médiumnál kapott pozitív kritikát és a 2017 es év játéka lett. A kiadásért felelős Sony 2020 ba bejelentette az újabb folytatást , némi tolódást követően február 18án jelent meg és messze túl lépte az első részt. Aki az első részt elkezdte , tudja hogy fő karakterünk feltárta a föld jövőbeni történelmének egy korábbi szakaszát, ami föld végzetét is jelentette de meg is mentette népét másik törzsekkel együtt. 

Az persze borítékolható hogy bonyodalmak nem értek véget , a történet fonalát az első rész után vesszük fel pár hónappal . A Bonyodalom sokkal nagyobb mint amit az első rész végén sikerült orvosolni, és az első részben szereplő fenyegetésekhez képest , amikről az első pár órában még fogalmunk se volt. A Horizon Forbidden West  egyik legnagyobb erénye hogy a történet megalkotói képesek megismételni a korábbi rész egzotikumát és egyedül állóságát.  A háttérben sokkal nagyobb és összetetteb fenyegetések húzódnak meg ,mint gondolnánk a történet finoman szólva lebilincselő léptékű messze lekőrözi az előzményt. Erre adott lehetőséget hogy rácsodálkozni , ugyanis korábbi trendekkel ellentétben az elmúlt másfél évben kiadott betekintések alapján még csak nem is sejthető mi vár azokra akik fel akarják fedezni maguknak ezt a játékot, sőt a csavarok atörténetben kitartanak egészen a játék utolsó pillanatáig. Nagy gonddal elkészített műremekhez híven kapunk új törzseket is történetbe , új és nagyobb játékteret , új eszközöket és fegyvereket, új gép lényeket(Robotokat), de fejlesztőknek ennyi nem volt elég sokkal messzibbre mentek. Ezúttal egy közel perfekcionista folytatásról beszélünk, ami nem csak korábbi területeket tolja ki de a horizon univerzum határait is megnöveli.

olyan lehetőségekkel növelve a történet érdekességét ami még egzotikusabbá teszi azt, amire jó eséllyel csak nagyon kevesen számoltak. Ennek hála a Horizon Forbidden West nem csak az elején kifejezetten izgalmas és érdeklődés feszítő de később többször is meglepi a játékosokat. Ami játékmenetet és a kamera beállításokat illeti maradt a külsőnézetes beállítás , szabadon bejárható világgal ami eleinte meglehetősen kezdetlegesnek tűnő eszközökkel (íjak ,dárdák, csapda hálóvetők és bombák , főzetek...stb ). kell felvennünk a harcot a gép szörnyekkel amiket akár meg is szelídíthetünk és képes ellenfelekel szemben . Lesznek eddig nem látott eszközeink ( Siklóernyő és mászást segítő csáklya ), a korábbinál  nagyobb és félelmetesebb gépszörnyek , új harci taktikákat kívánnak ,és technikákat eddig nem látott logikai feladványok , zavarba ejtően sokrétű fejlődési fa , és annyi tenni való a játékon belül ami több mint 120 órát kimerít . A fő küldetések is önmagában 30 -40 órát birtokolnak a játékidőből, de akik teljes élményre vágynak most hetekig letudják magukat foglalni. A Forbidden Westnek ereje persze nem ebben rejlik (hisz ezt lényegében minden Assassin’s Creed-tudja), hanem abban, hogy a fejlesztők nemcsak nagyobbá, hosszabbá és látványosabbá tették az új kalandot, de egy átlag folytatásokhoz képest elképesztő energiát fektettek az első részben bevált formulák még élvezetesebbé és változatosabbá tételébe. Mondok egy példát: a Horizon Zero Dawnban imádtam megmászni a Tallneck nevű, a térkép egyes részeit felfedő gépeket. Ezek a masinák itt vannak a folytatásban is, de sokkal szórakoztatóbb, összetettebb és változatosabb kihívást nyújtanak, mint korábban – ami többek között annak is köszönhető, hogy immár nemcsak a szárazföldön, de a vízben és (idővel) a levegőben is otthonosan fogunk mozogni.

Nem akarom ellőni a poénokat, de amíg korábban tényleg csak annyi volt a feladat, hogy megtaláljuk a megfelelő pontot, ahonnan fel lehetett ugrani a hatalmas, zsiráf-szerű lényekre, addig az új részben már szinte minden ilyen gép „elfoglalása” egyedi, és kifejezetten ötletes küldetés. Szemben az első rész egyszerűbb, lineárisabb mászókás megoldásával. A cél ugyanaz, de az oda vezető út szinte minden esetben eltérő megközelítést kínál, és legalább háromszor elégedetten fogunk csettinteni, hogy „na, erre azért egyáltalán nem számítottam!”.

Ugyanez a helyzet a gépeket gyártó cauldronokkal (magyarul kemencékkel) is: míg az előzményben egy kaptafára kellett teljesíteni ezen területeket, addig itt már sikerült úgy megbolondítani a receptet, hogy ne érezzük rutinnak a ránk váró újabb és újabb helyszínek felderítését. A játékba való bele mélyedést nagyban segíti hogy nem csupán a sztori fővonala létezik hanem különböző mellékvonalak is, sőt ezek maximálisan ki dolgozottak.  A karakterink mind egyedi történetekkel rendelkeznek , többféle képpen árnyalva , van amelyik szívszorító , tanulságos , vicces történettel megspékelve.  Lesz csörgő kígyó szerű lény és madár is. 

Szerző : Frank Archer 

Forrás :
https://24.hu/tech/2022/02/14/horizon-forbidden-west-teszt-playstation-4-5/



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

medevil remastered game :))

A Med evil nagyon korszakoltó játék lehetett volna de valahogy mégse úgy sült el lett belőle egy közép kategóriás kaland játék ami mégis rengeteg fan -t vonzott. Korábban playstation 1 re is megjelent a készítők elhatározták ps 1 kis siker es 2019  és retro láz következtében készítenek egy remake -t ps 4 re .  Rendkívül egyedi karekterével Sir daniel Fortesque -vel aki egyben történetünk  főszereplője is. 23 különböző pálya van játékba , a játékos ezeken keresztül jut el Zarak a gonosz varázsló kastélyához . a története A történet 1286-ban kezdődik. Gallowmere harcosai egy gonosz varázsló, Zarok seregével harcolnak. Zarok egykoron Peregrin király (Gallowmere uralkodója) varázslója volt. Azonban kísérletei miatt a király száműzte. Zarok ekkor bosszút esküdött, ami most bekövetkezett. A hatalmas csatát végül Peregrin király csapata nyeri meg, azonban jelentős veszteségei vannak seregének. Többek között meghalt kedvenc lovagja, Sir Daniel Fortesque. A másik nagy veszteség pedig

Subnautica

Ez a játék  Akció,  kaland kategóriába sorolható.  Nem keveset vártunk rá egy bomba jó ötlet bomba jó grafikával megvalósításra került egy piaci robbantására kész sci fi  sztorival ...ami könyvnek is óriási lenne , nem hogy video játéknak. Ki jött játszható verzió és beszerezhető is playstationre pc-re és xboxra is vagy konzolra is.   A Sztori következő az Auróra űrhajó elindul egy ismeretlen bolygóra hogy építsen egy portál kaput és bányászati tevékenységet folytasson és kutatásokat bolygó bányaszati céljaival kapcsolatban hog milyen erőforrások vannak azonban , valami rosszul sül el és egy ismeretlen  lézer fegyver amit bolygóra telepítettek és autómatikusan üzemel céloz és lő , emellet van egy thermo hö erömű is ami vulkánra van rá kötve és az összes létesítményt köztük az ágyút is .  A légelhárításra képes  lézer ágyú ami szószerint telibe találja az Aurórát a roncs lezuhan az óceán bolygó felszinére túlélök ugyan maradnak de ők is az ellenséges környezetben elpusztulnak min

Subnautica Below Zero Coming Soon :)))

Az alap játékról már írtam( Subnautica ) , de a készítők azt írták jön hamarosan kiegészítő ami korábbi részben lévő bolygó sarkkörén fog játszódni, és Below zero néven dobja piacra kiadó. A készítők a storyval itt se tököltek főhösünk le zuhan bolygó sarkköri részére és túl kell élnie.  Lesznek változások és újdonságok az előző részhez képest pl emberünk aki játékban van kihűlhet a Hidegvízben , vagyis Hipotermia léphet fel. Emellet lesznek új élőlények is játékba nem kevés amik sarkvidéken és környékén tanyáznak a bolygón . Pl Pingvin Félék , emellett új kétéltűek , ugyan úgy lesznek elhagyott bázisok, akár emberi és más hódítóktól és egyéb létesítmények , lesz egy új eszköz is egy merülő szoba, és minden felszerelésünk ami van sarkvidék körülményekhez lesz optimalizálva. A Scriptek beharangozók beta verziók alapján kiszivárgott infókból arra következtetek hogy ez se lesz kevésbé látványos mint az elöző játék. Lesz fagyási sérülése bázisnak az egységeknek , és az eszközöknek ,l