Február 18án érkezett meg playstation 4és 5 konzolokra a Horizon Forbidden west a 2017 es Horizon Zero Dawn 3. dik folytatása ami a Holland Guerrilla Games cég alkotása . A játék harmadik részét nagy várakozás előzte meg , és a kész játék bizony túl szárnyalta az első részt is tudásban jócskán . Komolyabb előzetes nélkül igyekszem ízelítőt adni mért lehet élvezni ezt a játékot sokadik kör után is. A Playstation exkluzív killzone játékokról hírhedt Guerilla Games a 2010 es évek elején komoly projektet indított , a népszerű fps frenchise után egy teljesen más műfaj felé fordult túlélő és felfedező játékot kezdett el fejleszteni. Ez lett Horizon Zero Dawn ami nem egy bejáratott játék újabb fejezete , hanem egy teljesen új ötlet és világ korábban sosem látott főszereplő karakterrel . A távoli jövőben járunk a történet enyhén Science Fiction és fantasy jellegű de poszt apokaliptikus elemeket is tartalmaz , az emberiség vissza fejlődött az őskorba , ahol az emberiség megint törzsek formájában él , a mai technikai fejlettséghez képest vissza vetődött több ezer évvel és elképesztő technológiai előnnyel rendelkező robotokkal osztja meg a földet az ember . A történet központi figurája Aloy a számkivetett és kitagadott fiatal amazon hölgy , aki kezdésnek származását akarja kideríteni , később kiderül hogy sokkal több köze van földhöz , illetve az emberiség múltjához és jövőjéhez, mint ahogy azt bárki gondolta volna. A kezdetben csak ps 4 konzolra elérhető első rész (Horizon Zero dawn ), 20 millió eladott példány később pc re is megjelent az adaptálása, amit az átlagnál jóval szerethetőbb főhős és kiváló és fordulatos történet és egészen különleges univerzumának köszönhet. A Guerrilla Games játéka sok különböző pc játékokkal és videójátékkal foglalkozó médiumnál kapott pozitív kritikát és a 2017 es év játéka lett. A kiadásért felelős Sony 2020 ba bejelentette az újabb folytatást , némi tolódást követően február 18án jelent meg és messze túl lépte az első részt. Aki az első részt elkezdte , tudja hogy fő karakterünk feltárta a föld jövőbeni történelmének egy korábbi szakaszát, ami föld végzetét is jelentette de meg is mentette népét másik törzsekkel együtt.
Az persze borítékolható hogy bonyodalmak nem értek véget , a történet fonalát az első rész után vesszük fel pár hónappal . A Bonyodalom sokkal nagyobb mint amit az első rész végén sikerült orvosolni, és az első részben szereplő fenyegetésekhez képest , amikről az első pár órában még fogalmunk se volt. A Horizon Forbidden West egyik legnagyobb erénye hogy a történet megalkotói képesek megismételni a korábbi rész egzotikumát és egyedül állóságát. A háttérben sokkal nagyobb és összetetteb fenyegetések húzódnak meg ,mint gondolnánk a történet finoman szólva lebilincselő léptékű messze lekőrözi az előzményt. Erre adott lehetőséget hogy rácsodálkozni , ugyanis korábbi trendekkel ellentétben az elmúlt másfél évben kiadott betekintések alapján még csak nem is sejthető mi vár azokra akik fel akarják fedezni maguknak ezt a játékot, sőt a csavarok atörténetben kitartanak egészen a játék utolsó pillanatáig. Nagy gonddal elkészített műremekhez híven kapunk új törzseket is történetbe , új és nagyobb játékteret , új eszközöket és fegyvereket, új gép lényeket(Robotokat), de fejlesztőknek ennyi nem volt elég sokkal messzibbre mentek. Ezúttal egy közel perfekcionista folytatásról beszélünk, ami nem csak korábbi területeket tolja ki de a horizon univerzum határait is megnöveli.
Nem akarom ellőni a poénokat, de amíg korábban tényleg csak annyi volt a feladat, hogy megtaláljuk a megfelelő pontot, ahonnan fel lehetett ugrani a hatalmas, zsiráf-szerű lényekre, addig az új részben már szinte minden ilyen gép „elfoglalása” egyedi, és kifejezetten ötletes küldetés. Szemben az első rész egyszerűbb, lineárisabb mászókás megoldásával. A cél ugyanaz, de az oda vezető út szinte minden esetben eltérő megközelítést kínál, és legalább háromszor elégedetten fogunk csettinteni, hogy „na, erre azért egyáltalán nem számítottam!”.
Ugyanez a helyzet a gépeket gyártó cauldronokkal (magyarul kemencékkel) is: míg az előzményben egy kaptafára kellett teljesíteni ezen területeket, addig itt már sikerült úgy megbolondítani a receptet, hogy ne érezzük rutinnak a ránk váró újabb és újabb helyszínek felderítését. A játékba való bele mélyedést nagyban segíti hogy nem csupán a sztori fővonala létezik hanem különböző mellékvonalak is, sőt ezek maximálisan ki dolgozottak. A karakterink mind egyedi történetekkel rendelkeznek , többféle képpen árnyalva , van amelyik szívszorító , tanulságos , vicces történettel megspékelve. Lesz csörgő kígyó szerű lény és madár is.
Szerző : Frank Archer
Megjegyzések
Megjegyzés küldése